רעיונות לימי גיבוש לחברה

toval 13.02.19

לימי גיבוש יש ערך עצום עבור כל חברה, ארגון או עסק. על אף שלכאורה מדובר ביום שבו העובדים לא מגיעים לעבודה ולפיכך תהליכים מסוימים מושהים או שההכנסות בו נמוכות יותר מבדרך כלל, הרי שבטווח הארוך יש בימים כאלה תועלת אדירה: העובדים מתרעננים, יוצאים מן השגרה היומיומית, מכירים אחד את השני בסביבה אחרת ולפיכך מגלים צדדים חדשים אלה באלה. בסופו של דבר ימי גיבוש מביאים להעצמה של שיתוף הפעולה בין העובדים, ליצירה של חוויות חדשות ואפילו להגברת המוטיבציה לחזור לעבודה הרגילה ולהגביר את התפוקה.

הצעד הראשון שיש לעשות בדרך לארגון יום גיבוש לעובדים הוא לוודא שאופי הפעילות מתאים לכל, או לפחות לרוב העובדים בחברה. יש שיעדיפו פעילות אקסטרימית, יש שירצו לעשות משהו רגוע יותר, ויש גם כאלה שימצאו עניין בפעילות התנדבותית שיש בצידה ערך מוסף. לא חסרות אטרקציות לעובדים שאפשר למצוא ברשת – והנה כמה דוגמאות:

יום גיבוש באקסטרים

אם רוב העובדים שלכם הם חבר’ה צעירים ונמרצים שיש להם הרבה אנרגיה להוציא, יתכן שהם ישמחו ליום גיבוש שהפעילות העיקרית בו תהיה טיול ג’יפים, טרקטורונים או אופניים בשטח מאתגר כלשהו. לחלופין, יתכן שהעובדים ישמחו לשחק פיינטבול או לייזר טאג, משחקים שבהם לצד האדרנלין והכיף יש גם חשיבות לעבודה משותפת בצוותים (ואגב, דווקא בימי גיבוש שכאלה מומלץ “לערבב” את הצוותים, כלומר לא להעמיד את מחלקת מכירות לתחרות מול מחלקת משאבי אנוש אלא ליצור קבוצות מעורבות).

יום גיבוש ברגוע

אם יש לכם עובדים מבוגרים או כאלה שיש להם בעיות פיזיות שלא מאפשרות להם להשתתף ביום גיבוש בעל אופי פיזי, תוכלו להחליט שיום הגיבוש ייסוב סביב סדנה כלשהי שאינה דורשת כושר גופני או עודף אדרנלין. כך למשל תוכלו לערוך סדנת בישול לעובדים כאשר כל קבוצה מכינה חלק שונה בארוחה ובסופו של דבר כולם יושבים ליהנות יחד מפרי העבודה המשותף; סדנת אלכוהול שבה כולם טועמים משקאות שונים וקל להם יותר להיפתח אלה לאלה; סדנה לשחרור מלחצים באמצעות מוזיקה, תנועה, שיחה או יצירה ועוד.

יום גיבוש עם ערך

בשנים האחרונות יותר ויותר חברות בוחרות להפוך את ימי הגיבוש שלהן לימים שבהן הם משקיעות באחרים: בעמותות, בארגונים או במטרה קרובה לליבן. כך למשל תוכלו ליצור קשר עם עמותה לבחירתכם ולהתייעץ עם ראשיה באשר לפעילויות שהעובדים שלכם יוכלו לערוך איתן: לארח חברה לקשישים, לשחק עם ילדים עם מוגבלויות, לטפל בבעלי חיים וכדומה; לחלופין, תוכלו ליצור קשר עם גן ילדים ולהגיע לשפץ אותו, לקשט או לצבוע. האפשרויות הן בלתי מוגבלות, ובסוף יום הגיבוש אין ספק שכל העובדים יחושו התרוממות רוח בזכות הערך המוסף שקיבלו ונתנו.

לסיכום,

יש הרבה פעילויות שניתן לערוך כפעילות מרכזית ליום גיבוש. השאלה באילו אטרקציות לעובדים לבחור מתחילה בהנהלת החברה, ואפשר גם להעלות את הנושא להצבעה ולבחור בדעת הרוב. הכי חשוב – לבלות, ליהנות ולהתגבש ביחד, כי ביום שלמחרת חוזרים לעבודה!

וואטסאפ חייגו אלינו שלחו לנו מייל
חדש ומגניב!
פעילות ניידת
עד אליכם
×

WhatsApp Chat