יום גיבוש לצוות קטן – איך עושים את זה הכי נכון?

toval 10.11.19

כל מי שאמון על הנושא של משאבי אנוש במקום העבודה שלו מודע לאתגר של הפקת יום גיבוש עבור העובדים. האם כלל העובדים ייצאו ביחד לאותה הפעילות או שמא יבוצע פיצול ביניהם לקבוצות קטנות יותר. אולי עדיף בכלל לארגן יום גיבוש צוות עובדים קטן ולשחזר אותו כמספר הצוותים. מצד שני – ייתכן ולכל צוות עובדים יתאים אופי אחר של גיבוש או פעילות וכך אפשר יהיה להתאים לכל קבוצה את מה שיתאים לה. כך או כך – מדובר במשימה מאתגרת שיש הרבה איך להתכונן לקראתה ויש הרבה מה לדעת על מנת לארגן אותה נכון ולהפיק ממנה את המירב עבור העובדים.

מה ההבדלים בין גיבוש למספר גדול או קטן של עובדים?

יש הרבה הבדל מבחינת הפעילות שתיבחר ליום הזה. אם מדובר בכמות גדולה של עובדים, למשל, ייתכן ויהיה צורך בהקדשת חלק מהתקציב ומהזמן לאמצעי תחבורה ונסיעה. אין מנוס מלוודא שאכן הפעילות או האטרקציה שנבחרת מתאימה למספר גדול של אנשים ולבצע את כל הבירורים והתיאומים מספיק זמן מראש. כאשר מחליטים לארגן יום גיבוש קבוצה קטנה, לעומת זאת, קל יותר לבצע התאמה מושלמת לאישיות של כל אחד מהמשתתפים וכך לבחור בפעילות שאכן תתאים ותתקבל בשמחה ובהנאה רבות מצד המשתתפים. ישנם לא מעט מקרים שבהם דווקא מחפשים גיבוש לצוות אחד ספציפי ולכן אפשרות זו תהיה המתאימה וזו שתענה על הדרישות והמטרות של הארגון.

איך מחליטים על אופי יום הגיבוש?

לוח הזמנים חשוב מאד כאן. ברוב המקרים, אחת המטרות היא מתן האפשרות לשבירת שגרה והתאווררות מחוץ למשרד ולכן יש עדיפות ברורה לארגון גיבוש שייערך יום שלם. אם מחליטים בכל זאת לארגן פעילות של חצי יום צריך לקחת בחשבון שלא בהכרח תהיה תפוקה גבוהה במשרד אחרי החזרה מהפעילות מפני שהעובדים יחלקו חוויות, יישארו עם אדרנלין גבוה ויהיה להם קשה להתרכז ולחזור לעבודה. מכאן שפעילות של יום שלם תהיה הדבר הנכון לבחור בו. גיבוש של צוות עובדים קטן עשוי להיות מטרה בפני עצמה, שכן אם מדובר בקבוצת אנשים שעובדים ביחד באופן קבוע – יהיה זה חשוב ומאד מהותי לשמור על יחסי עבודה טובים וחיוביים ביניהם ולכן פעילות הגיבוש לא תהיה צ’ופר או מותרות, כי אם חובה של ממש עבור כל הצדדים.

ממה העובדים הכי ייהנו ביום הגיבוש?

חשוב מאד שארגון יום הגיבוש יבוצע בהתאמה מלאה עם הרצונות של העובדים. גם אם מעוניינים להפתיע אותם ולא לשתף אותם בהכנות – חשוב לנסות להכיר אותם כמה שיותר לעומק ולנסות לקבוע פעילות שאכן תתאים להם. כך למשל כדאי לבחון את הגילאים של מי שאמור להשתתף, מה מצבו הגופני והבריאותי (על מנת להחליט אם פעילות שכרוכה בפעילות גופנית, גם אם מינימלית, תתאים), האם יש לעובדים תחביבים שונים שאפשר להתבסס עליהם בבחירה של הפעילות ביום הגיבוש ועוד. חשוב שלא לשכוח שצריך להקדיש גם מחשבה ותקציב לנושא של הארוחה במהלך יום הגיבוש, שכן האכילה במשותף מהווה חלק בלתי נפרד מהגיבוש עצמו.

גיבוש מוצלח שמשאיר חותם למשך הרבה זמן!

המטרה המרכזית בארגון יום גיבוש (בין אם מדובר בצוות ובין אם מדובר בכלל עובדי החברה) היא ליצור עבורם תחושת שייכות עם הארגון או החברה. המנהלים ירצו שהעובדים ירגישו אהובים ומוערכים, שיש להם עם מי לדבר ואל מי לגשת גם בעניינים שאינם קשורים במקום העבודה. החוויות שיישארו אחרי הגיבוש הן ההוכחה שהמטרה הושגה.

אם אתם מחפשים המלצה טובה לפעילות מגבשת במיוחד אנחנו ממליצים על לייזר טאג. פנו אלינו לפרטים נוספים.

וואטסאפ חייגו אלינו שלחו לנו מייל
חדש ומגניב!
פעילות ניידת
עד אליכם
×

WhatsApp Chat